Verzekeraar wil niet meewerken aan pensioenverandering

Wij hebben een middelloonregeling en onze adviseur heeft aangegeven dat veranderen van de pensioenregeling voor 2022 grote voordelen voor de werkgever en de medewerkers kan opleveren. De verzekeraar weigert hieraan mee te werken omdat de contractperiode nog niet is afgelopen (loopt tot 31 december 2023, dus maar 1 jaar langer).

Onze pensioenadviseur heeft aangegeven dat veranderen van de pensioenregeling plus compensatie voor werknemers die erop achteruitgaan minder gaat kosten dan wachten totdat voor alle werknemers een vaste premie gaat gelden plus compensatie voor werknemers die erop achteruitgaan omdat een beschikbare premieregeling met leeftijdsafhankelijke premiestaffel volgens het pensioenakkoord mag blijven bestaan.

Onze pensioenadviseur heeft aangeboden om een nieuw contract voor vijf jaar af te sluiten, zodat de verzekeringsmaatschappij ons langer in de boeken heeft staan.
Het is toch ook in het belang van de pensioenverzekeraar dat klanten tevreden zijn (zij stellen dit in hun reclame uitingen).

Wat vinden jullie hiervan en kunnen jullie hiermee wat bij Nationale Nederlanden?

4 antwoorden naar “Verzekeraar wil niet meewerken aan pensioenverandering”

  1. Geef even het contractnummer door aan gt@pensioen-or.nl dan gaan wij er morgen achteraan.

    Het klopt dat middelloon pensioenen veranderen voor 2022 aantrekkelijk kan zijn voor werkgever en medewerkers. Dat een verzekeraar vasthoudt aan het einde van een contracttermijn is niet echt klantvriendelijk.

    • Contact met contractbeheerder van Nationale Nederlanden die aangeeft dat dit (sinds kort) het beleid is. Zijn manager is morgen bereikbaar. Ik hou je op de hoogte.
      Groet
      Gerard van der Toolen

    • De contractbeheerder belt zelf met de mededeling dat het allemaal wat stroperig gaat, maar zij komen er zo snel als mogelijk op terug.
      Ook de andere pensioenuitvoerders die middelloon doen maar eens aangeschreven hoe zij met dit soort verzoeken omgaan. Wellicht een interessant artikel onderweg.
      Gerard

  2. Nationale Nederlanden geeft, gelukkig, aan dat het arbeidsvoorwaardenbeleid wordt bepaald door de klant en als deze hierin een verandering wil aanbrengen werkt NN mee.

    Het rekenwerk kan beginnen.
    Een goede premiestaffel met compensatie voor medewerkers die erop achteruit gaan.

    Gerard van der Toolen
    OR-Pensioenadviseurs

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*